Dagen då Anna hade makten!

Hej Fina MF och alla övriga läsare!
Måndagen den 23 januari blev en fantastisk dag för mig då både ordförande Johan och vice Felicia var på semester och lämnat över makten till mig! Det blev en ganska typsik dag i en presidie-ledamots liv – jag dokumenterade den självklart och tänkte nu delge hur det kan se ut att jobba i presidiet på MF!

God Morgon! Klockan är väl typ morgon och jag är lika pigg och glad som vanligt!

Tog 3an mot Karolinska Institutet. Då jag bor vid Tjärhovsplan är ju det väldigt smidigt – buss hela vägen!

Passade på att Twittra lite.

Kom till ett kontor där det uppenbarligen hade varit fest… Upprördheten var riktigt nära MEN:

Räddades av ett väldigt fint och trevligt brev! Då blev jag glad!

Så jag peppade igång med Awesome musik! Fantastiska Gaga!

Försökte fatta hur jag skulle få igång ordförandemobilen. Det tog en väldigt lång stund för den är från stenåldern och är helt ologisk! Sjukt dålig telefon helt enkelt!

Helgens fest var även så snäll så den lämnade kvar massa godis till mig! Tack tack!

Jag tröttnade på röran och började helt enkelt städa och kasta allt i presidiets kontor som jag ansåg oviktigt! Många papper blev det! Och mycket damm!

Efter städningen infann sig äntligen ett lugn och jag kunde äntligen börja fokusera på sånt som är ännu viktigare!

Till exempel min makt! Och att ta massa viktiga beslut!

En annan viktig grej var att svara på dagens mailskörd!

Sen försökte jag fatta hur jag skulle få någonting annat än nollor på min klocka – fattade aldrig – men den är i alla fall fin och det är ju det viktigaste med klockor!

Jag åt lunch och fortsatte svara på mail!

Gick och sa hej i vår Bokhandel och lämnade lite parkeringstillstånd. Men var lite sne på att vi fått så få den här gången från KI och Akademiska hus – Dålig stil!!!

Var och skrev på mina sista papper på Utbildningsavdelningen! Tack och Bock för den här tiden!

Inspekterade bygget av BZ. KI verkar vilja bygga om allt just nu…

Så var det dags för dagens träningspass! Heja mig som är så sjukt stark!

Medan årets presidie är borta kallade jag till förstärkning! Min fina ordförande 2011 – Isidor, och Fuo 2011 – Ylva. Dom höll mig sällskap! Vi fortsatte ta lite beslut här och där!

Isidor bjöd mig på en semla! 10 poäng till han!

Jag skrev under ett Öppet brev till vår kära rektor och vårt universitet. OCH nu är jag sjukt peppad på att se vad jag får till svar och om jag någonsin kommer få sätta min fot på KI igen =)

Jag lämnade MF för dagen och stack till Vällingby!

Möte! Det är kul!

När klockan var typ 21 tog jag mig friheten att få ha lite fritid. Det blir ofta väldigt långa jobbdagar på MF – men så länge det är kul gör det ingenting. Men jag stack till ett snöigt Abrahamsberg!

Där hängde jag med fina vänner! Hej hej kompis!

Så passade jag på att säga hej då till kompis Fredrik som får åka till Thailand imorgon – fusk!

Jag vek ett papper 8 gånger – ÄNTLIGEN!

Så tittade jag på fina foton av och med fina vänner!

Tuben hem till söder igen! Glad glad – det är viktigt att ha kul!

OCH lyckan över att söder inte har massa snö! Jag älskar synen av marken!

Under mina sista minuter som enväldig härskare peppade jag på samma sätt som i början av dagen – med fina Gaga!

Klockan är nu 01.05 och min pension från MF börjar komma allt närmare och går nu nästan att ta på! Men inte riktigt än – har ett par veckor kvar! Imorgon är Felicia åter igen i huset och det ser jag fram emot! Det har vart en ära att få ta hand om MF under en helg! Dagens bästa beslut är nog att KIs rektor i fortsättningen för alltid måste komma utklädd till KI-plommon på våra sittningar!

Nu ska jag se på film!
GOD NATT

KÄRLEK
/ANNA EKLÖF

1 comment
  1. Athena said:

    Anna, du är grym grym grym!
    Berlin hälsar!

Kommentera

